5.1. E-RIIK ja inimene
Liis on krapsakas ja
tegus pealinna proua, kel aastaid juba omajagu. Oma igapäevaste toimetustega
saab ta hakkama, isegi nutitelefonis uudiste lugemise ja sõnumite saatmisega.
Liisi lapsed ja lapselapsed elavad Soomes, ehk siis üle lombi nagu tänapäeval
moodsalt väljendatakse.
Lapselapsed mõtlesid vanaemale toreda üllatuse välja –
tegid talle e-meili aadressi!
Laste mõte oli muidugi tore, aga kõigest sellest tegelikult
tuli suur segadus!
Proua Liisile meeldib inimestega rääkida ja otse suhelda,
oma e-postkasti kasutamist ta selgeks ei saanud ja ajapikku ununes ka parool.
Ega sellest ei olekski midagi juhtunud, kui Liisil poleks vaja olnud
ametiasutustega suhelda.
Proua Liisil oli vaja saada ühelt riigiasutuselt tõendit.
Taotlus aidati tal ära teha ja e-iseteeninduses ka edastada. Taotlusele sai
kirja, et vastust soovib Liis saada oma kodusel postiaadressil.
Liis jäi vastust ootama, ootas ja ootas juba kaks kuud oli
möödunud aga vastust ikka veel ei olnud!
Nüüd hakkas proua Liis juba kahtlema, kas tema taotlus ikka
sai välja saadetud, ega neid arvutivärke ja häid abistajaid ei saa ka alati
usaldada!
Saadi siis uuesti kokku ja vaadati arvutist kõik üle –
taotlus oli ilusti välja saadetud, isegi asutuse kinnitus, et kiri on kohale
jõudnud oli olemas. Mida aga ei olnud oli vastus!
Proual oli vastusega natuke kiire ka, sest sellest sõltus
tema sissetulekute suurus. Seega saadeti asutusele meeldetuletus. Ja oh imet!
Juba järgmine päev tuli abistajale teade, et tõend on 10 päeva eest väljastatud
proua Liisi meiliaadressile.
Tore lugu!!! Kuidas küll pidi vanaproua teadma, et tema
meiliaadress, mida ta ei kasuta elab netiavarustes oma elu?
Huvitav kui palju selliseid teateid hõljub
kusagil pilves, mida inimesed kunagi kätte ei saa!
Sel korral sai inimene siiski oma tõendi läbi suurte
sekelduste ja arusaamatuste kätte, tänu oma südikusele. Aga kui palju on neid,
kellel jäävadki olulised teated riigiasutustest saamata?
Selle loo moraal:
1. Kontrolli alati üle, et riigiga suhtlemisel oled taotlusele kirjutanud, kuidas soovid vastust saada
2. Kui sa ei kasuta e-meili kirjuta ka taotlusele: EI KASUTA MEILIAADRESSE.
3. Taotluse menetlemise tähtaeg on üldjuhul 30 päeva, seega märgi endale taotluse esitamise päev üles ja kui kuu aega on möödunud helista ja uuri kuhu sinu vastus on saadetud.
Samas tekitas see lugu ka küsimusi :
1. Kuidas on võimalik, et vastus saadetakse meilaadressile, mida taotleja ei ole esitanud?
2. Miks ei arvestatud taotleja sooviga saata kiri postiaadressil?
Oma suures e-iseteeninduse vaimustuses ei
tohiks ära unustada INIMEST!
Ärme risusta netiavarust kirjadega, mis iialgi
saajani ei jõua!
Kõik meie hulgast pole kaugeltki valmis kogu oma elu
arvutis elama. Meie vanem põlvkond tahab ikka jätkuvalt päris elu ja reaalseid
vastuseid, mis päriselt ka kohale jõuavad.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar